HTML

NorbNor go Holland

Nóri és Norbi elindulnak a nagyvilágba és meghódítják Hollandiát...

Friss topikok

Címkék

Hollandia magyar szemmel II.

2012.07.05. 18:32 NorbNor

sziasztok megint,

gondoltam folytatom és ha már így gondoltam tett is követte a gondolatot...

három dolog motoszkál hirtelen a fejemben, amit mindenképpen le akarok írni..,

1: Norbi írta valahol, hogy annyira félelmetes, hogy mennyire kurva jó itt.. és tényleg.. valahol mindig így akartam élni... csend, nyugalom, stresszmentes bringázás naponta, vasárnap templom, szombaton múzeum, a sok dolog közt meg Norbi .. a barátok hiányoznak persze, de a kommunikáció megvan és az a fontos, az, hogy minden beszélgetés ott folytatódik, ahol az előző abbamaradt.. és ez erről szól, nem a hollétről...

2: valaki írta, hogy Hága olyan hétvégén, mint Győr vasárnap délután.. hát az a kretén vagy Hágában vagy Győrben nem volt még:) vagy én voltam rég Győrben:)

3: nos ezt majdnem elfelejtettem, de nem: vmi olyasmi volt vasárnap a templomban, hogy sose félj a jövőtől, hiszen az a múltban vélt jelen... és télleg... 

ezen a vonalon elindulva leszögezem Norbi full ateista, szóval annyira, hogy a katolikus jegyesoktatás után megkérdezte tőlem, hogy áruljam már el ki a főnök.. Jézus vagy Isten... viszont emberként a legjobb emberek egyike, akit van módom ismerni.. szóval ez egy 10es skálán 20ra nem érdekelt soha...

Amikor esküdtünk mondta, hogy tudja nekem fontos ezért OK a templom, de ha már neki be kell oda menni, a legnagyobb-ba menjünk.. így esküdtünk a Bazilikában, ami órási buli volt, egy csomó lelkes japán turista éljenzett minket:)

innen jutottunk el odáig, hogy ma már eljön velem néha templomba és végig figyeli a népet és utána bölcseket mond..(jah én katolikus vok, minden jóságával és rosszaságával..:)

a most következő session az valószínűleg azoknak fog többet mondani, akik voltak már templomban, de próbálok leíró lenni, hogy az is élvezhesse, aki még sosem volt:)

itt Hollandiában találtunk egy katolikus templomot, ahová eljárunk, itt angolul miséznek, 7 kmre van tőlünk, szóval bringával járunk, ami nekem nagyon bejön:) és akkor most leírom mi a különbség.. hát mert bizony van, itt minden az összetartozásról szól és arról, hogy élvezd a misét.. van két elkülönített helyiség, az egyikbe az 1 év alatti gyerekeket lehet elvinni a mise idejére( sajnos nem mindenki használja...) és a mise elején a pap kihívja a gyerekeket(1-14)  és elmennek egy szobába, ahol rajzolhatnak, meg beszélgetnek Istenről..) most vasárnap pl az volt, hogy mindenki írja le, hogy neki mi az, hogy I BELIEVE.. van aki azt írta, hogy Isten segít rajtunk van aki meg azt, hogy nyer Spanyolország:) van aki virágot rajzol....itt nem erőszakkal tolják beléd a hitet, hanem így.. este közös meccsnézés volt a templomban...

a mise alatt itt nemcsak ostyát kapsz áldozáskor, hanem bort is... az első alkalommal naivan jól belenyaltam:) nem a legjobb hárslevelű, de nem rossz:)

Picit más a liturgia, de egyébként nagyon otthonos, mindig megköszönnek valakinek valamit... és azt megtapsolják, hogy mondjuk Pisti a múltkor szépen mondta az olvasmányt vagy ilyesmi:)

A templom mindig tele van és ez jó érzés.. együtt vagyunk fehérek, feketék, tarkák... szerintem amikor kitalálták a vallást vmi ilyenre gondoltak... vagy legalábbis, ha én találtam volna ki, akkor ilyenre gondoltam volna...

egyetlen atrocitás ért eddig... egy nő az utolsó sorban.... A TEMPLOMBAN... elkezdte szoptatni a gyerekét... 

OK, nem gondolom, hogy ez Istentől elrugaszkodott dolog, DE MÁR Al Bundynak is sok volt a cipőboltban, akkor nekem a templomban?????? 

1:55-4:20ig.. nah valahogy én is így voltam vele.. 

de egyébként jól érzem magam és jól is beszél a hollandus pap, szóval megtartjuk:)

mondtam a múltkor, hogy írok majd múzeumokról meg a bevásárlásról.. hogy ne legyen éles a váltás, folytatom a múzeumokkal... nah, aki ismer minket az tudja, hogy nem álltunk sorba az első jegyekért a izé, hmm, nah milyen kiállításra is.. mondjuk Goya...

Itt azért gondoltuk bepótoljuk, amit eddig nem tettünk és elsőre egy kártyát vettünk:

http://www.museumkaart.nl/.. ezzel kb. minden múzeumba ingyen bemehetsz 45 euro tokkal-vonóval, szóval, ha 3+ múzeumba akarsz menni egy év alatt simán megéri.. ha valaki csak úgy jön két hétre múzemolni, annak ajánlom...:) google translator-rel jól eligazodhatsz... szóval már írtuk korábban, hogy voltunk a Mauritshuisban (gyöngyfülbevalós lány- jó nem ez a hivatalos cím, de evvan:)

vermeer-girl-with-earring.jpg

Majd elmentünk Groningenbe az ottani csúcsszuper múzeumba,, na erre nem emlékszem annyira..:)

majd most egy esős szombat délelőtt elmentünk a helyi Gementee Múzeumba, ahol láthattuk a már egyszer megtekintett képeket( Mauritshuisot felújítják és ide hozták át a képeket)  és az idei nyári expo alkalmából modern műalkotásokat  is megtekinthettük.. ahol is Norbi eccercsak felkiáltott ennél a képnél, hogy jééé, ezt ismerem.. nah ez jellemző:)

kleinveld_14001.jpg

ez persze a kép eredetijére értette, ami

Gabrielle_d_Estree_-_Louvre.jpg

Itt van róla egy kis leírás, ami szerintem tökjó, legalábbis én élveztem

http://mult-kor.hu/20100506_mona_lisa_a_fontainebleaui_furdoben

Itt még volt néhány emlékezetes kép... ( tudom múzeumban nem lehet fotózni, de akkor is:))

erre a macsekra emléxem volt fent szánalmason és a hírekben is:

xcxsd 013.JPG

ezt a táblát odafelé láttuk és azóta próbálom megfejteni... vajon mit nem szabad a múzeumban?:)

xcxsd 005.JPG

elhízva balettozni, egyedül korcsolyázni? 

ez pedig a lengyel kiállításon ragadta meg a figyelmem...

xcxsd 006.JPG

Tuti ismert kép lehet:) csak én nem ismerem...a Múzeumból elmentünk bevásárolni(huhh, micsoda átkötés.. de ez annyira gazdag-képes post lett, hogy az már egy következő postra tartozik:)

Sziasztok

Nóri

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://denhaag.blog.hu/api/trackback/id/tr424622286

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fd 2012.07.05. 19:50:44

mi volt előbb, a múzeumlátogatás vagy az ophus kérdés? :)

NorbNor 2012.07.05. 21:07:16

ugye, hogy ugye:) de mi hamarabb leltük, mint az ophun jött a válasz:)
nahjóéjt:)

fd 2012.07.11. 17:07:16

khm, :
"megtermett hölggyel kidobós rokizni tilos" :D

NorbNor 2012.07.11. 17:51:09

nekem nem ez jutott eszembe, de az annyira nem .. bár tudod mit: korcsolyázz el kurva gyorsan mielőtt egy kövérnő ráül a fejedre:)(nóri)
süti beállítások módosítása